Ettor välsignas i gudstjänst

Söndagen den 27.9 kl 10 blir det gudstjänst för stora och små i Karleby sockenkyrka. Alla barnen är välkomna med i ingångsprocessionen under sången ”Ingen är för liten, ingen är för stor…”

Barnkören, sång • Per Stenberg, predikant • Jan Nygård, liturg • Johan Sten, kantor

Nytt för i år är att alla som börjat i åk 1 nu på hösten speciellt inbjuds till gudstjänsten för att bli välsignade. Också deras familjer, faddrar, samt far- och morföräldrar är varmt välkomna med till gudstjänsten.

-Ettorna får komma fram för att bli välsignade tillsammans med en förälder eller fadder. Vi ber att familjerna och barnen som ska välsignas sitter längst fram i kyrkan, säger Tuija Nygård, som är ansvarig barnledare i församlingen.

Efter gudstjänsten kommer alla ettor som välsignats att få en liten present från församlingen.

Barn välsignas vid altaret.

Bild: Anni Haikka/KKP