Friluftsgudstjänst vid sockenkyrkan

På söndag 9 augusti ordnar Karleby svenska församling igen en friluftsgudstjänst på gräsmattan utanför sockenkyrkan.

På söndag ordnar Karleby svenska församling igen en friluftsgudstjänst på gräsmattan utanför sockenkyrkan. Församlingens Lettlandsarbetsgrupp är för fjärde året i följd initiativtagare till den här gudstjänsten.

Efter gudstjänsten är det som tidigare år våffelförsäljning  till förmån för församlingens projekt i Lettland. Våfflarna är både salta och söta. Församlingen har i många år stött två projekt i Lettland, dels Kristian Davids skola i Madona, dels den lutherska församlingen i Rezekne.

Friluftsgudstjänst arrangeras för fjärde året i följd vid Karleby sockenkyrka. Efter gudstjänsten är det våffelförsäljning till förmån för församlingens projekt i Lettland.  Foto: Esa Tiainen

Jan Nygård är liturg och predikant. Det blir också blåsmusik under Ingmar Byskatas ledning. Kantor är Hannes Uunila.
Ifall det blir regn hålls gudstjänsten i församlingshemmet. Men vi ber om soligt och varmt väder.

Friluftsgudstjänst
vid sockenkyrkan