Silverlänkens adventsfest

Julpynt.

Text: Siv Löfqvist

Torsdagen den 26 november hålls Silverlänkens adventsfest, med julmiddag och program, i Anderssalen i Kyrkbackens församlingshem.

Eftersom adventsfesten hålls inför första advent finns både advent- och julsånger på programmet. Karleby svenska församlings kaplan, Jan Nygård, som är festens talare, utgår också från adventtidens budskap i sitt tal.
Britten Kankkonen medverkar med sång. Övriga medverkande är diakon Gunilla Aarnio, kantor Johan Sten, Anders Kankkonen, samt Siv och Göran Löfqvist.

Silverlänken  följer myndigheternas rekommendationer och därför är det önskvärt att man tar med egen ansiktsmask eller använder en mask som fås på plats.
Det är också viktigt att hålla avstånd samt att upp-rätthålla god hand- och hosthygien.
Ingen förhandsanmälan behövs, men namn och telefonnummer tas upp vid dörren, p.g.a. corona.

Silverlänkens adventsfest
26.11 kl 12  i Anderssalen