Hosianna ljuder begränsat

Det nya kyrkoåret inleds den första advent och adventssöndagens gudstjänster brukar vara bland årets mest välbesökta. Då sjungs den kända och stämningsfulla psalmen Hosianna.

En öppen psalmbok. Psalm 1 Hosianna.

På grund av coronan kan vi i år inte sjunga Hosianna i fullsatta kyrkor. Antalet deltagare i gudstjänsterna begränsas så att avstånden kan hållas. I alla kyrkor är sittplatserna märkta i bänkraderna så att säkerhetsavstånden är 1-2 meter. Familjevis kan man sitta närmare varandra.
I Gamlakarleby stadskyrka får 225 personer plats, i sockenkyrkan finns utrymme för 120 personer.

Första advent går alla in i kyrkan genom huvudentrén, så att man kan hålla räkning på deltagarna och försäkra sig om att det begränsade platsantalet inte överskrids.
Församlingarna önskar att man kommer bara om man är frisk. Munskydd rekommenderas för alla över 15 år, både på gudstjänsten och andra sammankomster. Ta med eget munskydd.
Man kan också följa gudstjänsten på nätradion via hemsidan eller via streamen på sociala medier.
Sjung med!

Gudstjänster sö 29.11

• kl 10 Festgudstjänst för stora och små i Karleby sockenkyrka
 Streamas med bild via församlingens Youtube-kanal.

• kl 12 Högmässa  i Gamlakarleby stadskyrka

2020-11-26 10:25:20.0