Nu kan upp till 50 personer delta i samlingar

Det maximala antalet deltagare i gudstjänsterna stiger från 20 till 50 personer i församlingarna inom Karleby kyrkliga samfällighet.

Inredningsdetalj från kyrkan.

Den nya begränsningen träder i kraft den 3 maj och gäller även kyrkliga förrättningar som t. ex. dop eller vigslar. Lokalen måste dessutom vara tillräckligt stor så att rekommenderade säkerhetsavstånd kan upprätthållas.
Man kan fortsättningsvis också delta i gudstjänsten både via nätradion och via YoutTube eller Facebook.

Församlingarna inom samfälligheten följer de anvisningar och begränsningar som de regionala myndigheterna gett och som gäller till den 16 maj.
Vid sammankomster bör man följa myndigheternas anvisningar om säkerhetsavstånd, god handhygien och användning av munskydd.

Det är också tillåtet att ordna samlande vuxenverksamhet under förutsättning att man kan hålla tillräckliga säkerhetsavstånd och vidta andra försiktighetsåtgärder för att förhindra smittspridning.
Enligt sjukvårdsdistriktet Soites rekommendation begränsas deltagarantalet till 20 personer.

Crosspoint i stadskyrkan igen

Eftersom corona-reglerna nu tillåter samlingar med flera deltagare än förut kommer Crosspoint att hållas i stadskyrkan på lördag.
Det är Ville Kavilo som undervisar. Programledare är Hanna Aarnio och Helena Björklund med team leder lovsången. Det finns också möjlighet till förbön.

Antalet besökare är begränsat till två grupper på 50 personer. Grupperna hålls skilt med egen ingång och wc. De sitter på varsin sida av mittgången. Dessutom rekommenderas att man använder munskydd och håller säkerhetsavstånd till varandra. Inget barnprogram ordnas denna gång.
Förhandsanmälning behövs för att maxantalet inte ska överskridas.  Du kan välja grupp A eller B.

Anmäl er via DENNA LÄNK

Crosspoint
lördag 8.5 kl 18,  Gamlakarleby stadskyrka

Läs senaste nytt om coronavirus-situationen och hur den påverkar församlingens evenemang och övrig verksamhet: karlebykyrkligasamfallighet.fi/aktuellt.

2021-05-05 12:37:00.0