Kyrkhelgen ordnas igen

Tillsammans med kristus  Kyrkhelg nord den 17–19 september 2021 i Karleby, Larsmo och Vasa. Programmet är dels digitalt, dels fysiskt på alla tre orter. Barnprogram ordnas.

Kyrkhelgen ordnas igen en gång, men i något förkortad version. Den kommer att strömmas från tre olika platser. Fördelen med
detta är att deltagarna kan vara med om helgen både rent fysiskt och via nätet. På så sätt finns det förutsättningar för flera att delta, samtidigt som coronarestriktionerna iakttas.
De tre ställena som valts är Gamlakarleby stadskyrka, Larsmo kyrka samt Evangeliska centret i Vasa. På alla dessa tre platser kan
man delta fysiskt hela helgen.

Helgens tema är Tillsammans med Kristus. Vi hoppas och ber att vi på detta sätt ska få uppleva kristen gemenskap både med varandra och med vår Frälsare.
På fredagkväll sänds allt från Larsmo kyrka, vilket betyder att de medverkande finns i Larsmo, men via strömningen kan man också delta i Vasa och Karleby.
På lördag finns de medverkande i Evangeliska centret kl 13-16. Resten av helgen, dvs lördag eftermiddag och kväll samt söndag, sänds programmet från Gamlakarleby stadskyrka och de andra kan delta via strömningen i Larsmo respektive Vasa.
Utöver detta är det förstås möjligt att sitta vid sin telefon eller dator och ta del av kyrkhelgen.

På Kyrkhelgens hemsida, kyrkhelg.fi, finns programmet i sin helhet. På samma hemsida finns också ett arkiv. I detta arkiv har arrangörerna satt in olika inspelningar av tal och undervisning från alla de år som kyrkhelgen ordnats. Där finns mycket
undervisning som arrangörerna hoppas ska bli till uppbyggelse. I tider av restriktioner kan man alltså ändå få del av god undervisning.

2021-09-08 14:23:00.0