Torsö sommarhem

Torsövägen 60, 67800 Karleby

0503147559 serviceansvarig

110

Torsö sommarhem är en idealisk plats för små familjefester.  De senaste åren har sommarhemmet blivit en populär plats att fira student-, konfirmations- och bröllopsfester samt födelsedagar. Torsö används flitigt för konfirmand-, barn-, ungdoms- och pensionärsläger samt olika större och mindre samlingar.

I huvudbyggnaden finns kök, matsal och brasrum samt en sidobyggnad med 2 st rum för 2 personer och förråd. I matsalen finns plats för 40 personer och i salen finns 70 sittplatser. Vid behov kan dessa utrymmen slås samman, och då får 60 personer plats vid matborden.

På sommarhemmets gårdsplan kan man spela volleyboll eller koppla av på grönområdet eller badstranden. Gården är lättillgänglig och också i huvudbyggnaden har tillgängligheten tagits i beaktande.

Inkvartering

Sommarhemmet har två inkvarteringsbyggnader, varav den nyare är byggd på 1990-talet. Den inrymmer 1 rum för 2 personer och 5 rum för 4 personer, duschar för män och kvinnor, gemensam bastu, wc och ett litet grupputrymme. I den äldre inkvarteringsbyggnaden finns 3 rum för 8 personer.

Tillgång

Under skolornas lov är Torsö reserverat för församlingarnas egna verksamhet, men i maj och augusti-september finns lediga tider. Torsö sommarhem kan bokas via servicechefen, tfn 050 3147 540.

Historia

Huvudbyggnaden är uppförd i början av 1980-talet och på holmen finns även två inkvarteringslängor av vilka det senare är från medlet av 1990-talet.

Läge

Torsö sommarhem finns invid 7 broars väg ett par kilometer före Hickarö. Det ligger vackert beläget vid havet. Torsö sommarhem ligger ca 9 km utanför Karleby centrum.

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Tillgänglig toalett Tillgänglig toalett
Skötrum Skötrum
Parkering Parkering