Albert Häggblom Silverlänkens gäst

Albert Häggblom.Silverlänkens novembersamling hålls torsdagen den 17.11 i Anderssalen i Kyrkbackens församlingshem. Samlingen börjar med lunch, kaffe och gemenskap kl.12 och fortsätter med program mellan kl. 13 -14.30.

Dagens gäst är Albert Häggblom, präst och verksamhetsledare för SLEF. Han har rötterna i Karleby, är gift med Carina och tillsammans har de sex barn. Albert och Carina Häggblom har tidigare varit missionärer i Kenya.

Albert Häggblom har färska hälsningar från Cypern där han bekantat sig med Sat-7 arbetet. Sat-7 är ett kristet satellit-tv-nätverk som sänder program i Mellanöstern och som Karleby svenska församling också understöder. Häggblom kommer också att tala om vikten av att vara uthållig i uppgiften att utbreda evangelium.

En sånggrupp gästar också samlingen. Övriga medverkande är kantor Martti Laitinen, diakoniarbetare Maria Vidjeskog, Anders Kankkonen samt Siv och Göran Löfqvist.
Silverlänken är öppen för alla intresserade och ger möjlighet att träffa andra daglediga och att tillsammans ta del av givande program.

Silverlänken  to 17.11 i Anderssalen
kl. 12 lunch 10 e