I konserten Hopp om fred ber vi för fred

Serguei Popov.

Onsdag 1.11 ordnas konserten Hopp om fred med violinist Serguei Popov i Övre salen i Karleby församlingscenter. Övriga medverkande är Lea Ridanpää, Heli Läspä och Hanna Tervanen. Andakt hålls av kyrkoherde Per Stenberg

Under konserten ber man för situationen i Mellanöstern, där både judar och araber lider av den svåra situationen.
En kollekt samlas in för att stödja den anglikanska  församlingen Christ Church Jerusalems diakoniarbete. Kyrkans Mercy Found-verksamhet stöder också i fredstid både judar och araber i deras vardagsutmaningar. Nu, under krigstid, koncentreras verksamheten till att stödja dem, som har mist sina hem, mist nån när och kär samt till bönestöd och kontakter till kristna på de palestinska områdena.
Christ Church Jerusalem är Folkmissionens långvariga samarbetspartner.
Konserten arrangeras av Karleby svenska församling och Mellersta Österbottens Folkmission.

Hopp om fred -konsert
ons 1.11 kl. 18