Vårjippo för gammal och ung

poni.jpg

Karleby svenska församling ordnar vårjippo för att samla in pengar för missionen.

De senaste två åren har församlingens anställda och frivilliga tillsammans ordnat ett jippo kring Valborg för att samla in pengar till missionen. Jippot har innehållit något för alla åldrar; från ponnyridning och lotteri till försäljning av bakverk och tipsrunda. Evenemanget har varit omtyckt och inbringat en fin summa pengar till församlingens missionsarbete.

I år kommer evenemanget att ordnas söndagen den 28 april och går under namnet Vårjippo. Nytt för i år är också platsen. Vårjippot kommer att hållas på innergården vid Karleby församlingscenter samt gräsmattan kring Gamlakarleby stadskyrka. Vid regn hålls jippot inomhus.
Dagen börjar med Mikaelmässa kl. 12 varefter Vårjippot tar vid cirka kl. 13 och pågår till kl. 15.
På programmet kommer att finns bl.a. ponnyridning på ponnyerna Tingeling och Mollie, lotteri och lyckohjul, korvgrillning, ballonger, munkar och mjöd samt försäljning av bakverk. I församlingscentrets lekpark kan de yngre barnen leka tryggt.

Bakverk och lotterivinster tas emot vid Karleby församlingscentret innergård på söndag 28.4 kl. 10 – 12. Lotterivinster kan också föras under veckan till Mikaelsalens dagklubb.

Vi hoppas att så många som möjligt vill bidra med bakverk och lotterivinster, alla inkomster från dagen går som sagt till missionsarbetet.

Vårjippo sö 28.4 kl. 13–15 på innergården vid Karleby församlingscenter samt på gräsmattan kring Gamlakarleby stadskyrka.

2024-04-18 11:53:00.0