Stadskyrkan öppnar med Lunchmusik

I juni-juli kan man på torsdagar njuta av Lunchmusik-konserter i stadskyrkan.

Den första konserten i serien ges den 4.6. och det är Juha Korva, gitarr, sång och harpa, samt Tuomo Viherjuuri, piano, sång och orgel som uppträder. Konserten bjuder på lugnande psalmer från Psaltaren och uttrycksfull instrumentalmusik. Tillsammans sjungs psalmerna Kiitos nyt Herran och den svenska sommarpsalmen En vänlig grönskas rika dräkt komponerad av Åhlén. Vi hör även verk av Tommi Kalenius, Tuomo Viherjuuri, Sergei Rahmaninov, Muzio Clementi och Johann Sebastian Bach.

Kyrkan är öppen, men konserten streamas också på Karlebynejdens Orgelvänner r.f:s facebook-sida.

Lunchmusik i Gamlakarleby stadskyrka
Torsdag 4.6. kl 12
Program 6 e.

Om du köper programmet kan du få en liten rabatt på lunch hos de caféer som stöder vår verksamhet (Våffelcaféet, Con Affetto & Cafe Stina).

2020-06-01 14:14:00.0