Jungfru Maria temat i Julkonsert med Vokalensemblen Röster

Vokalensemblen Röster från Vasa bjuder på julkonsert i Sockenkyrkan lördag 4.12.

Staty av Jungfru Maria och Jesusbarnet. Text: Vokkalensemblen Röster, vokaaliyhtye Röster.

Kören Vokalenseblen Röster,Vokalensemblen Röster är en blandad kör som består av 18 sångare. Gruppen framför klassisk vokalmusik. Temat för konserten är den i vår västerländska konst mest framställda personen och förebilden, Jungfru Maria. Inspiration till repertoaren har fåtts genom alla ikoner som finns av Maria samt av den betydelse Maria har som Jesu moder i julens evangelium. Under konserten framförs musik av bla kompositörerna Macmillan, Britten, Rachmaninov och Gjeilo. Röster uppstod för ca 12 år sedan av några medlemmars vilja att testa sina musikaliska gränser genom att framföra vacker, krävande klassisk vokalmusik i en mindre grupp. Ensemblen leds av kördirigent Kirsi Tunkkari, ursprungligen från Karleby.

Biljetter 20 e, förköp via studioticket.fi
Konserten ordnas även ons 1.12. kl. 19.00 i Trefaldighetskyrkan i Vasa.
OBS! Coronapass krävs till konserten

2021-11-29 09:30:56.0